Blev en tur förra veckan till Härbärget (följ gärna deras sida Härbärget Eskilstuna) med varma kläder, handdammsugare o hygienartiklar.
Hämtade även upp två påsar med kläder varav den ena gick direkt tillsammans med en annan påse till en flerbarnsfamilj.

Tack alla ni som skänker till Omtanke som gör att vi kan skänka vidare Tack för att ni följer oss och vårt arbete!

Tunafors BVC har lappar om föreningen att dela ut till familjer som de ser behöver lite omtanke. Två påsar med kläder/sängkläder gick iväg i lördags till en ensamstående mamma på ett av flyktinghotellen som har en liten 9-månaders tjej.
Tidigare via Eskilstuna församling var vi dit med kläder, leksaker, barnmatsstol till en annan familj.

Ingen kan göra allt - men tillsammans kan vi göra massor!

Projektet fungerar helt enkelt så att vi försöker hjälpa till för en bättre tillvaro.
Under 2011 hjälpte vi en 4-barnsmamma med kläder och möbler. Barnen fick en dag på Vattenpalatset och ibland även mys i form av glass. Ett av våra mindre projekt men som har betytt väldigt mycket. Familjen fick även dagarna inna jul en massa julmat från vår samarbetspartner Ekmans mat & catering (de lagar lunch i Sporthallen i Eskilstuna, ät gärna där)

Sommaren 2012 och sommaren 2013 har vi haft möjligheten att få hjälpa en kvinna och hennes tre barn med fästingvaccin
Detta tack vare insamlade pengar från olika loppisar

Sommaren 2012                                                                  Sommaren 2013

Av egna erfarenheter kom idén upp att göra något för barnen som blir sjuka och måste läggas in på Mälarsjukhuset i Eskilstuna. En påse med leksaker/bok med mera kan bli en liten flykt in i fantasins värld när man kanske inte får lämna sin sjukhussäng.
Omtanke-påsen var född! 100 påsar har gjorts och den 9 januari 2012 levererades de första 50 påsarna till sjukhuset.

Varmt tack till våra samarbetspartners i detta projekt

Som gav fina mjukisdjur/leksaker

Som gav vackra smycken i form av skyddsänglar

Som gav jättefina böcker

Som gav jättebra påsar att ha alla sakerna i

Som gav superfina tröstis-plåster

Insamling av begagnade necessärer. Fylldes med nya hygienprodukter från våra samarbetspartners: Åhlens, BodyShop och Hälsohusets Tandvårdsteam & tandläkare Eva Berggrund. Alla verksamma i Eskilstuna. På internationella kvinnodagen den 8 mars lämnade vi över 20 necessärer till MOA.

Catarina Andersson från MOA, Jannica Sjöstedt med dotter i famnen från föreningen Omtanke och Ingrid Sköldgård som är ordförande i MOA

Tack vare vänliga själar som skänkt necessärer och tack vare fina samarbetspartners så kunde vi göra i ordning 20 stycken necessärer till Kvinnojouren

Varmt tack till våra samarbetspartners i detta projekt:

Stort tack till vår samarbetspartner Body Shop i Eskilstuna  Stort tack till vår samarbetspartner HälsohusetStort tack till Åhlens i Eskilstuna

Pengainsamlingen till de drabbade i Mesta-branden drog in 1600:- från privatpersoner, 4000:- i presentkort på ICA Ekängen, 16 000:- från Lions i Torshälla. Allt detta delas på fyra hushåll så alla får lika mycket. Överlämningen gjordes den 20/12 och familjerna är så tacksamma för all hjälp!

Morgontidningen Folket skrev om detta samt denna & även Eskilstuna-Kuriren & P4 Sörmland